• De implementatie is volledig fout gegaan en je bent boos hierover omdat de huidige leverancier hier niet goed mee om gaat.
  • De kosten van de implementatie en het support zijn anders dan voorgespiegeld. 

  • De huidige oplossing is niet geïmplementeerd en ligt nog steeds op de plank.

  • De bestaande implementatie voldoet niet aan de strategie en het beleid wat is opgesteld ten aanzien van mobile management en security.

  • De oplossing voldoet helaas niet aan de verwachtingen die vooraf zijn gedefinieerd.

  • Je bent op zoek naar de ideale oplossing maar het deze nog niet kunnen vinden.

Maar wat moet je doen als je wil migreren van je huidige MDM oplossing naar een volgende MDM, EMM of EUM-oplossing? Volg ons vijfstappen plan voor een gemakkelijke en succesvolle migratie:

Stappen MDM migratie

Stap 1. Onderzoek en test grondig de nieuwe oplossing

WORDT VERTROUWD MET DE NIEUWE OPLOSSING DOOR TE WERKEN IN EEN VOLLEDIGE EN UITEINDELIJKE PRODUCTIE OMGEVING!

PoC-, Test- of QA-omgevingen zijn niet altijd wat je krijgt bij in productie gaan.

Stel de stoere en moeilijke vragen:

  • Doet iets aan deze oplossing je irriteren?

  • Is het alles wat je was beloofd?

  • Zijn proefgebruikers dol op de ervaring?

  • Vind je de gebruikersinterface (UI) leuk?

  • Is het een slimmere oplossing?

  • Heeft het een hoe automatiseringsgraad?

  • Kan het gebruikers, endpoints beheren met alles ertussen?

Stap 2. Wat werkte wel?

HOEWEL DIT DE TIJD IS OM OPNIEUW MET EEN BLANCO SHEET TE BEGINNEN, IS ER GEEN NOODZAAK OM HET WIEL OPNIEUW UIT TE VINDEN.

Boots het populairste wn meest gewenste apparaat-, applicatie- (app) en beveiligingsbeleid na met de nieuwe oplossing. Laat je niet meeslepen en implementeer alles van het bestaande beleid uit de oude oplossing ook in de nieuwe oplossing – kopieer natuurlijk alleen de goede dingen!

Stap 3. Plan deze keer vooruit.

SPEEL OPEN KAART MET DE EINDGEBRUIKERS EN VERTEL HEN WAAROM JE DEZE VERANDERING ZOEKT.

Maak ze bewust van de nieuwe en verbeterde functies en functionaliteit die de nieuwe oplossing met zich mee brengt. Dat wel gaat doen wat wordt beloofd. Benadruk dat ze een betere gebruikerservaring krijgen met hogere graad van gebruikersgemak. Meer flexibiliteit en een betere en veiligere manier van werken. Zorg voor kleine stappen bij de overgang naar de nieuwe omgeving. Zodat de productiviteit van de eindgebruikers niet wordt beïnvloedt. Zorg voor goede traingingssessies geënt op de eindgebruikers. Informeer eindgebruikers over de verandering en intensiveer dit naar mate de opleveringsdatum dichter bij komt. 

Stap 4. In productie nemen

HANTEER EEN REALISTISCH TIJDSPAD.

100.000 eindgebruikers of ondernemingen met 100 eindgebruikers. Het maakt niet uit. In beide gevallen moeten heldere doelen worden gesteld. Hoewel agressief en snelle succesvolle implementaties mogelijk zijn. Is het ook wijs om je te committeren aan een 30-dagenplan met een duidelijke schema. Houd in gedachte, dat na de implementatie, er altijd achterblijvers zullen zijn. Je zult deze moeten dwingen om over te gaan. Door ze de toegang tot alle noodzakelijke en gewenste bedrijfsmiddelen, welke zij met hun endpoints benaderen te blokkeren.

30-dagen implementatie plan naar succes

  • 25% in de eerste week

  • 50% in de volgende 2 weken

  • 25% in de laatste week

Stap 5. Tevreden

NU WORDEN ALLE APPARATEN VANUIT EEN DASHBOARD BEHEERD. DE TIJD IS NU RIJP OM VOORDELEN TE INSTALEREN VAN DE NIEUWE FUNCTIES EN FUNCTIONALITEIT WAAR JE AL LANG OP ZOEK NAAR WAS.

Je hebt de aandacht en commitment van jouw gebruikers en wilt deze behouden. Daarom is het extreem belangrijk om ervoor te zorgen dat ze begrijpen wat nieuw is en hoe het te gebruiken. Je kunt nieuwe opties verkennen rond containerisatie, cognitief inzichten en analyses, uniforme app-catalogi, identiteitsbeheer en mobiel dreigingsbeheer voor een robuustere beheersaanpak.

Wissel je van on-premises onaar cloud?

Het leven gaat een stuk eenvoudiger worden. Cloud oplossingen zijn zeer eenvoudig te integreren met de bestaande infrastructuur van een organisatie. Er hoeft niet langer tijd worden verspild met upgraden en onderhouden van hardware en OS. Jij kan nu na denken over wat het belangrijkst is: gebruikersbehoeften en use cases!

Ben je op zoek naar een containeroplossing voor e-mail, agenda en contacten?

Gebruikers zullen je waarschijnlijk bedanken. Jij kan ze nu gelukkig een duidelijke scheiding laten zien en ervaren tussen persoonlijke en zakelijke gegevens. Geef ze de privacy die ze nodig hebben om te doen wat ze willen. Terwijl bedrijfsgegevens optimaal worden beschermd.

Wil vooruitlopen?

Cognitieve mogelijkheden helpen IT- en securitymanagers in te spelen op de dagelijkse uitdagingen en alledaags taken. Er komt zo tijd, efficiëntie en middelen vrij om te zorgen voor een betere Mobile management en Security omgeving.

Kunt je wat hulp gebruiken onderweg?

Beheerders kunnen (moeten) gebruik maken van diensten die de leverancier hen aanbiedt om te helpen bij de overstap. Deze experts op het gebied van Mobile Management en Security leven voor en ademen wat jij probeert te bereiken.

Tenslotte

Mochten er na aanleiding van dit artikel vragen / opmerkingen zijn dan horen wij deze uiteraard graag. Neem dan contact met ons op.